Verloop van het proces

Verloop van de aanmelding

Voorafgaand van de aanmelding

  • Zorg dat uw locaties voldoen aan de norm. Deze kunt u hier vinden.
  • Verzamel de documenten die u voor de aanmelding nodig heeft. Check hieronder wat u precies nodig heeft.
  • Kies een Inspectie instelling:
    • Zie hier uit welke Inspectie instellingen u kunt kiezen.

​​Tijdens de aanmelding

Na uw aanmelding middels het aanmeldformulier ontvangt u een ontvangstbevestiging.
Wij controleren uw aanmelding en vervolgens ontvangt u als de aanmelding in orde is van ons:

  • Aanmeldingsbevestiging SNF
  • Factuur entreebijdrage SNF
  • Inlog-gegevens voor het Locatieregister

Na de aanmelding

  • U kunt uw locaties registreren in Informis
    • Uw locaties registreert u middels een serviceaanvraag, voor meer informatie klik hier
    • Als een onderneming AB is en er een EV is wordt deze automatisch goed gekeurd.
      Als er geen EV is, wordt de aanvraag afgewezen en dient de locatie opnieuw ingevoerd te worden.
  • U plant vervolgens de administratieve inspectie in bij de Inspectie instelling die u gekozen heeft.
    Hier wordt het volgende gecontroleerd:
    • Controle locatielijst a.d.h.v. het locatieregister
    • Controle goed werkgeverschap
    • Controle toezicht & beheer
  • Indien u EV-locaties heeft: U plant een locatie inspectie in bij de Inspectie Instelling die u gekozen heeft.
  • U betaalt de entreefactuur.

Inschrijving in het register
Na het met positief resultaat doorlopen van de inspectie(s) en betaling van uw entreefactuur volgt inschrijving in het register.

Een organisatie die is opgenomen in het SNF register, mag voor het register het van toepassing zijnde keurmerklogo van de Stichting Normering Flexwonen opvoeren. Op het gebruik van het keurmerklogo is het reglement keurmerklogo van toepassing. Deze vindt u hier.